bod

Pakking av agn fisk. . (Lodd nr. 281)

Pakker agn fisk.. som dere ser har jeg igloo boksen.. det er viktig at du har lunket vann.. så har du salt. Også legger jeg store is blokker I vannet så når jeg begynner og meite så ligger vann temp på mellom 1-3grader. Is vann og salt får en skjemisk reaksjon.. føre jeg vakunpakker får agn fisken borax dette får og få en litt gummi aktig fisk.. Dette Gjør at skjell og skinn klistrer seg fast på fisken.. det er viktig og ha fisken så kald du bare klarer fra du har fanget den til den ligger I fryseren.. så ikke bein løsner fra kjøttet. Di fleste glemmer og bruke is når dem fanger den og når dem pakker fisken står fisken gjerne I 30min til 1.5time I romtemperatur.  Da får du automatisk en fisk som rykker fortere fordi beina har løsnet fra kroppen/kjøttet. .når du har vakum pakket så legg fisken I fryseren så fort du bare kan.. som dere ser har jeg waeco fryseren framme.. og når jeg er ferdig legger jeg alle I en riktig fryser....jo varmere og lenger du oppbevarer fisken jo dårligere blir fisken uansett. Denne fisken jeg pakker bruker og tåle et realt bom hugg.. og det har hent flere ganger at jeg kan bruke samme agn fisk flere ganger.. Dette tjener du på når det er dårlig Vær. Og du er sikker på du har en bra agn fisk som du slipper og tenke på om den er hel eller har rykket og om små fisk har ødelagt den. Gjør grunnarbeidet gått så blir fisking di  mye lettere og mindre mass... 

Skitt fiske....



Sendt fra min Samsung-enhet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar